Laddar...

Logga in

Glömde du ditt lösenord?

Logga in

Glömde du ditt lösenord?

Varumärken och kategorier  

Leveranssätt

Vi levererar beställningar med följande leveranssätt. I samband med vart och ett leveranssätt ser du också leveranstid och pris. Alla leveranser av beställningar till ett postkontor eller en SmartPOST -paketautomat och leveranser över 200 € till hemdörren är gratis.

Vi försöker alltid behandla och posta en beställning den första vardagen efter beställningen. För att garantera det bästa produkturvalet visar webbutikens lager också produkter som finns i butiken eller är på väg till butiken, varför man får visshet om den slutliga tillgången på en produkt först vid behandlingen av en beställning. När man har funnit produkten och den är klar att postas, får kunden information med e-post.

Om någon av produkterna i en beställning inte genast finns på lager, väntar vi på att alla produkter anländer och förpackar alla produkter i en försändelse. Om någon produkt är särskilt brådskande, kontakta då vänligen vår kundtjänst, så försöker vi göra vårt bästa för att få leveransen till kunden så snabbt som möjligt.

Leverans till posten (inom Finland)

Din beställning kan hämtas på närmaste postkontor tidigast dagen efter det att det sändes, men senast tre dagar efter postningen. Du kan följa med hur paketet frambefordras med hjälp av den försändelsekod vi ger och hämta paketet med hjälp av denna kod. Paketets pris 0€.

Postens paketautomat

Din beställning kan hämtas från postens paketautomat du valde i samband med beställningen. När ditt paket anländer till automaten får du meddelande om saken med ett SMS. I textmeddelandet får du den kod, som du behöver när du hämtar paketet. Paketets pris är 0€.

Postens hemleverans (Finland)

Din beställning levereras bekvämt till hemdörren vid en tidpunkt som avtalas på förhand. I tjänsten ingår att posten kontaktar adressaten för att avtala om utdelningstidpunkten. Antalet kontaktförsök är högst två. Om adressaten inte kan nås, postas det en uppmaning till adressaten om att ringa upp för att avtala om utdelningstidpunkten. Utdelningsdagar mån-fre. Tjänstens pris är 10 €. I samband med leveranser av beställningar över 200 € är leveransen gratis.

Hämtning från butiken i Tammerfors

Hämtning från vår butik i Koskikeskus i Tammerfors är gratis. Hämtning kan alltid ske under vår butiks öppettider. För hämtningsbeställningar packar vi beställningen färdigt i en plastkasse, varför det här är ett mycket mödolöst och billigt leveranssätt för dem som bor i eller besöker Birkaland. Man kan betala hämtningsbeställningar via webbutiken med vilket betalningssätt som helst. Tyvärr kan vi ännu inte leverera beställningar för avhämtning från våra andra butiker. Vi utvecklar kontinuerligt vårt system och hoppas att vi framtiden ska kunna utvidga hämtningstjänsten.

Postens tjänst Consumer Parcel (Sverige och Estland)

Paketen levereras i din närpost eller närbutik i Sverige och Estland. Leveranstid Sverige 2-4 arbetsdagar, Estland 4-6 arbetsdagar. Paketets pris 0€. Retur 0€.

Postens tjänst Priority paket till andra EU-länder

Din beställning levereras till posten eller hemdörren (beror på landet) i EU området. Tjänstens pris 10€. Kostnadsfritt om beställningen övergår 200€. Möjliga returer betalas av kunden.

EMS-Global kurirjtjänst

Snabb sätt att leverera paketer överallt i Världen. Tjänstens pris 20€.